Wednesday 15 June 2011

idea dtg d saat aku tgh mngajar...

Aku tidak suka akan setiap PERTEMUAN
kerana dengan ada nya PERTEMUAN maka akan adalah PERPISAHAN
Dan aku tidak pernah sesekali menginginkan PERPISAHAN itu
kerana ia amat menyedihkan tetapi
Itulah yang sering terjadi dalam setiap PERTEMUAN yang berlaku dalam kamus hidup ku...





Kata orang setiap PERTEMUAN itu pasti ada PERPISAHAN
Dan itu sudah menjadi adat dunia sejak dulu, kini dan selamanya
Ya...sesekali tidak akan berubah dan hukum alam 
Tetap begitu sehingga hari kiamat tiba...

Tika sunyi itu bertamu di hati
Rindu semakin mencengkam diri mengenangkan gelak tawa dan usikan nakal yang penuh dengan riuh rendah kegembiraan...

Arghhh!!! 
mengenangkan detik-detik kenangan 
dalam tempoh PERTEMUAN yang berlaku 
Bisa membangkitkan keresahan dan kegelisahan dijiwa
Mencari - cari jawapan agar jiwa terus TENANG
Selagi nafas belum terhenti...

Wahai HATI...
Tinggal lah didalam dengan TENANG
Supaya tiada kegusaran 
Dan hidup semakin Bahagia...

2 comments:

  1. kerana sunyi itu pembawa ertinya rindu kak
    kerana sunyi itu kuatnya ukhwah kak
    n terima kasih kerana sunyi itu...

    ReplyDelete
  2. tu la dik..x suke la sunyi2..jom kite balik IPG huhuhuhu..tp x nk blajar, nak merapu ja hehehehe.. miss u n x sbaq tnggu bln 11 ne..:)

    ReplyDelete

Siapa Aku ???

My photo
Sangat suka tgk benda-benda CANTIK walaupon aku tak cantik tp hubby tetap cakap aku la insan yang paling SEMPURNA DAN TerCANTIK di dunia hihihi (syok gila)...sapa-sapa yang rasa aku penah TENUNG or RENUNG or PANDANG & or3 la dia lama-lama kira org tu mmg CANTIK sangat-sangat lah di mata aku.. Nak jadi isteri SOLEHAH sbb nak masuk SYURGA amiNnNnnn...haha hihi huhu...:) ape yg ingin aku tulis dlm BLOG ne just sekadar bEkisar ttg khidupanku N org2 yg pernah HADIR dlm hidup aku...:0)